Slimmer trainen, beter hardlopen.

waar ben je naar op zoek?

Hardloopcoaching 

Hardloopbegeleiding op maat

Welkom bij Let's Go Running! Hardloopcoaching en begeleiding om jouw doelen te bereiken. Running coach.

Advies

Trainingsadvies en loopanalyse

Sparren over trainingsschema's, kortdurende of langdurende coachingstrajecten. Ik begeleid je met passie en enthousiasme en ga samen met jou op zoek naar jouw beste prestaties, welke doelstelling je ook hebt. Met hardloopbegeleiding zet je de eerste stap.

Training

Looptrainingen, krachttrainingen, 1op1, of met een groep

Online hardloopbegeleiding door juiste coaching, afstemmen van belasting en belastbaarheid, het toepassen van de juiste prikkels op het juiste moment (denk aan korte of juiste lange intervallen), blessures voorkomen om sneller te worden.

Lees alles over het aanbod.

Uitgangspunten.

Leg een sterke basis om met plezier te kunnen hardlopen. In onderstaande artikelen vind je de essentie om slim te trainen en een betere hardloper te worden.

Hoe richt jij jouw training in?

De belangrijkste aspecten van elk trainingsschema.

Ritme.

Raak vertrouwd met jouw ritme.

Train jouw voeten.

Zorg goed voor je voeten en train ze.

Drempels.

Focus liever op het proces.

Boeken die het lezen waard zijn.

Boeken die inspireren, informeren en ik je aanraad te lezen.

Online hardloopcoaching en trainingsprincipes. Met hardloopbegeleiding wordt je sneller.

Trainingsprincipes.

Richtlijnen voor training.

reviews.

Fief - liep de marathon voor Kika

"Ik ben blij dat ik met René in contact ben gekomen in mijn voorbereiding op de Marathon van Berlijn. Hij is gedreven, professioneel en betrokken. We hadden regelmatig contact tussendoor en hij anticipeert snel op wijzigingen in het schema. Het werken met Trainings Peaks is ook prettig. De loopjes die elke maand klaarstonden en die feedback die ik hierop kreeg."

Laurens - 2:58 op marathon

"Dankzij de zeer deskundige begeleiding van René heb ik binnen één jaar zodanig kunnen trainen dat ik mijn eerste marathon binnen de drie uur heb gelopen. Dit terwijl ik herstellende was van een blessure (shin splints). Door het maandelijkse persoonlijke schema en de tussentijdse feedbackmomenten via Training Peaks, kon ik met vertrouwen in korte tijd herstellen en tegelijkertijd flinke progressie boeken. Daarnaast heb ik ook veel geleerd over hardlooptechniek en verschillende trainingsvormen. In aanloop naar en tijdens de marathon en ook andere wedstrijden, heb ik zelfs voedingsadvies gekregen om mijn prestaties te optimaliseren. Al met al een top trainer/coach die ik zeker kan aanbevelen!"

Renske - Eiger 51k trail finisher

René,  ik wil je enorm bedanken voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Het was zwaar en soms een pittige uitdaging met onze sociale schema’s, maar al die voorbereiding uurtjes, de trail trainingsweek, eindeloos veel trainingen op pasfrequentie; het was het allemaal meer dan waard en heeft mij echt heel veel geholpen! We gingen als een speer die berg op, en hebben zelfs vanuit de organisatie complimenten gekregen omdat ze versteld stonden van onze (klim)prestatie. (En dat ZONDER stokken😉). 

 

Ga daarom graag door met je, samenwerken naar mijn volgende doel, een PR op de Amsterdam Marathon. 

Jurjen - PR op marathon

"René heeft me begeleid als trainer/coach in aanloop naar mijn marathon in 2020. Begin januari 2020 ben ik gestart met zijn loopschema’s, destijds was mijn niveau: 1 a 2 keer per week n standaard rondje van 8 a 10 km lopen. 9 maanden later liep ik mijn debuut marathon onder de 3 uur! Zonder zijn enorme toewijding en professie was dit nooit gelukt!

 

René ademt hardlopen (en andere duursporten) en is altijd aan! Door zijn enorme betrokken en bevlogenheid weet hij je te motiveren en te triggeren om je doel te behalen. Een van zijn motto’s is: op een zo’n efficiënt en effectief mogelijke manier het grootste resultaat behalen."

 

 

Lees meer Reviews

blog.

Met online hardloopcoaching verbeter je jouw looptechniek. Een hogere pasfrequentie zorgt voor een betere loopstijl. Een goede hardloopcoach houdt altijd rekening met looptechniek in een trainingsschema.

180?

Is een cadans van 180 stappen per minuut de gouden standaard?

Als je goed traint, rust je ook goed. Online hardloopcoaching zorgt ervoor dat training en rust goed op elkaar zijn afgestemd. Online trainingsbegeleiding is meer dan alleen een trainingsschema schrijven.

Rustdagen opnieuw gedefinieerd.

Waarom zou je rustdagen toevoegen aan jouw trainingsschema?

De (on)zin van nuchter trainen.

Hoe je als loper de vruchten kunt plukken van nuchter trainen.

Piek!

Wat doe je in de laatste week voor de marathon om jouw beste prestatie te leveren.

Lessen uit Big Data.

Lessen uit Big Data: wat kunnen de gegevens van miljoenen lopers ons leren over de invulling van onze trainingen?

Lees alles in Blog.

over mij.

Ik, René (1983) loop hard, fiets graag, zwem af en toe. Ik ben gedreven, enthousiast en toegewijd. En ik help hardlopers bij het verbeteren van hun prestaties.

nieuwsbrief.

Maak je geen zorgen.

Via de tweemaandelijkse nieuwsbrief houd ik je op de hoogte van nieuwe blogartikelen, interessante feiten of ander nieuws dat ik met je wil delen. 

 

De aanmeldlink opent een nieuwe pagina. 

Nog niet overtuigd of heb je een vraag? Neem contact met mij op.


Let's Go Running!

René Koolwijk

rene@letsgorunning.nl

AMSTERDAM | RHENEN | WAGENINGEN

BTW: NL002114327B08 | KVK: 66166284