Slimmer trainen, beter hardlopen.

De ESSENTIE.

Leg een sterke basis om met plezier te kunnen hardlopen. In onderstaande artikelen vind je de grondslag om slim te trainen en een betere hardloper te worden.

Hoe richt jij jouw training in?

De belangrijkste aspecten van elk trainingsschema.

Ritme.

Raak vertrouwt met jouw ritme.

Train jouw voeten.

Zorg goed voor en train je voeten.

Drempels.

Focus liever op het proces.

Boeken die het lezen waard zijn.

Boeken die inspireren, informeren en ik je aanraad te lezen.

Waar ben je naar op zoek?

Coaching

Advies

Training


Referenties.

Laurens - PR op marathon

"Dankzij de zeer deskundige begeleiding van René heb ik binnen één jaar zodanig kunnen trainen dat ik mijn eerste marathon binnen de drie uur heb gelopen. Dit terwijl ik herstellende was van een blessure (shin splints). Door het maandelijkse persoonlijke schema en de tussentijdse feedbackmomenten via Training Peaks, kon ik met vertrouwen in korte tijd herstellen en tegelijkertijd flinke progressie boeken. Daarnaast heb ik ook veel geleerd over hardlooptechniek en verschillende trainingsvormen. In aanloop naar en tijdens de marathon en ook andere wedstrijden, heb ik zelfs voedingsadvies gekregen om mijn prestaties te optimaliseren. Al met al een top trainer/coach die ik zeker kan aanbevelen!"

Renske - Eiger 51k trail finisher

René,  ik wil je enorm bedanken voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Het was zwaar en soms een pittige uitdaging met onze sociale schema’s, maar al die voorbereiding uurtjes, de trail trainingsweek, eindeloos veel trainingen op pasfrequentie; het was het allemaal meer dan waard en heeft mij echt heel veel geholpen! We gingen als een speer die berg op, en hebben zelfs vanuit de organisatie complimenten gekregen omdat ze versteld stonden van onze (klim)prestatie. (En dat ZONDER stokken😉). 

 

Ga daarom graag door met je, samenwerken naar mijn volgende doel, een PR op de Amsterdam Marathon. 

Jurjen - PR op marathon

"René heeft me begeleid als trainer/coach in aanloop naar mijn marathon in 2020. Begin januari 2020 ben ik gestart met zijn loopschema’s, destijds was mijn niveau: 1 a 2 keer per week n standaard rondje van 8 a 10 km lopen. 9 maanden later liep ik mijn debuut marathon onder de 3 uur! Zonder zijn enorme toewijding en professie was dit nooit gelukt!

 

René ademt hardlopen (en andere duursporten) en is altijd aan! Door zijn enorme betrokken en bevlogenheid weet hij je te motiveren en te triggeren om je doel te behalen. Een van zijn motto’s is: op een zo’n efficiënt en effectief mogelijke manier het grootste resultaat behalen."

Blog.

Piek!

Wat doe je in de laatste week voor de marathon om jouw beste prestatie te leveren.

Een sterk fundament.

Hardlopen is meer dan alleen lopen.

Lessen uit Big Data.

Lessen uit Big Data: wat kunnen de gegevens van miljoenen lopers ons leren over de invulling van onze trainingen?

Plyometrie en loopeconomie.

Word een efficiëntere en snellere loper door middel van plyometrische oefeningen.

Over mij.

Ik, René (1983) loop hard, fiets graag, zwem af en toe en help hardlopers bij het verbeteren van hun prestaties. Ik ben gedreven, enthousiast en toegewijd. 

 

Om de beste loopprestaties uit jezelf te halen heb je een sterk fundament nodig, heb je een goede looptechniek en train je op een slimme manier. Ik help individuele lopers om beter te presteren en bied professionals de kennis en tools die nodig zijn om hun lopers te begeleiden. 

 

Ik help jou graag het hardlopen beter te begrijpen en daardoor makkelijker te lopen. 

Nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte, raak geinspireerd of gemotiveerd om het beste uit jouw trainingen te halen.